Vissa dagar

Ibland hamnar man bara på fel sida av dagen. Ingenting är riktigt kul. Man är alldeles för rastlös. Vädret kan vara fint men det gör det bara värre då man inte kan komma sig för att göra nånting.

Idag var en sån dag. Innan Hampus åkte och köpte penséer med mej, vi gjorde pizza och jag kom ihåg glassen. Då blev det äntligen bättre. Så dagarna går att vända, och det är väl en väldans tur.

Jag hade gärna vänt den tidigare, men det allra bästa sättet är att åka till havet eller till en sjö och bara sitta där och titta på vattnet. Och det går inte här. För i Uppsala finns inget vatten. Fyrisån räknas inte. Inte ens nu på våren då det faktiskt är mer vatten i, för man måste få sitta ensam. Dumma Uppsala.

Igår tänkte jag på att flytta. På att flytta från Uppsala. Då kändes det rätt konstigt faktiskt, det är ju här vi bor, här vi har bra vänner. Men så idag. Då kändes det som att jag inte kunde komma härifrån snart nog.

Så man undrar ju vart man kommer hamna till slut. Men det är nog tur man inte vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0