Ära vare Gud i höjden

..denna har jag gjort i slöjden!


Ja, jag tror faktiskt jag tänkte att jag skulle kunna använda den här filten när jag fick barn. Redan då, för ungefär tio år sedan, på syslöjden i högstadiet. Och se, den passar ju alldeles utmärkt i barnvagnen. Ull är det också, så det blir ju perfekt för lite kyligare vår- och sommardagar. Ibland är man mer förutseende än man nånsin skulle tro.

Lakanet har jag däremot sytt idag. Ett av våra gamla lakan till 120-sängen fick gå hädan, men det var såpass slitet redan så det kändes inte mer än rätt. Så två mjuka och fina vagnslakan har vi nu, och lite är det kvar av det mjuka lakanstyget om det skulle behövas fler. Eller något annat, som örngott kanske.

Kan jag säga annat än att jag är nöjd med dagen? Imorn ska jag försöka sy en flanellfilt eller två =)

Kommentarer
Postat av: lisa

Tack snelis :) Jag klippte mig på Gyllene saxen på S:t Olofsgatan, men det är knepigt för det finns bra frisörer där också (de har sjukt många) och så är de ganska billiga. Fast det är ju inte helt säkert att chansa heller :p Kram!

2011-02-27 @ 08:51:47
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0