Man får ju faktiskt ångra sig

Ibland blir saker inte så bra som man tänkt sig. Som den här lilla tröjan till exempel. Jag började på den förra våren, och i början kändes den helt okej. Inte perfekt men okej.


Nu för tiden stickar jag på den mest för att den ska bli klar. Så jag kan få börja på nåt annat projekt. Den känns varken rolig att sticka på eller som att den kommer bli fin när den blir klar. Gillar varken de alldeles för mörka färgerna och inte rätstickningen heller. Och tillsammans känns det inte som en tröja Alien kommer använda mycket alls.

Så varför ska jag fortsätta då egentligen. Lägga massa tid på nåt jag inte tror på. Nej, min magkänsla säger absolut nej till det. Istället tror jag garnet passar hur bra som helst till sockor. Det kan det få bli. Så får stickorna bli lediga till kanintofflor och andra projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0