Balsammetoden och jag

Tänk, för ett par veckor sedan var det ett år sedan jag började med balsammetoden. Och ja, känner du att du aldrig hört ordet förr så är det inte så konstigt, det är inte så många som har hört talas om det.

Det har iallafall varit en riktig hit för mej. Från att ha haft hår som blivit till fluff och friss bara jag tänkt på det (ja typ) till att det är blankt och oftast helt okej lockigt. Ibland riktigt snyggt lockigt till och med. Helt otroligt. Och det bara genom att jag tvättar med balsam istället för schampo och tänker på vilka produkter och ingredienser jag kladdar in i håret. Vill du veta mer, kolla på lockig.se!

Nu är jag hemma, så jag kan inte visa några före och efterbilder, men kolla tillbaks på till exempel inlägget från vår treårsdag. Om ni vill titta en gång till på håret alltså =)

Så det är också ett jubileum att fira! Och även om man inte är lockig (balsammetoden kan bli lite för mycket då.., men det är inte säkert) så kan det vara värt att titta in på lockig.se och lära sig lite om vad som är bra för ens hår och varför. Själv hittade jag dit via en blogg när jag sökte på typ "mirakelkur för lockigt hår" (för det gör man ofta när ens hår ser hemskt ut kan jag lova) och det var då en väldans tur. Så det kan jag verkligen rekommendera!

Kommentarer
Postat av: Kariin

Tack för de fina julkortet. Tyckte de var jätte fint och annorlunda! =)

kram kram!

2009-12-21 @ 21:38:50
URL: http://karin.dellevik.se
Postat av: Lisa

Taak för kramen sötYvula :$ Ser fram emot när jag får den på riktigt :)



Det blir Fagersta trots allt.. Isa ville inte byta (fast när jag kollade upp Örebro närmare så insåg jag att det inte funkade så himla mycket bättre än Fagersta ändå) och det blev inte heller någon stor fördel med att byta med Jenny, så jag blir kvar i Fagersta. Visst kunde det ha varit någon fördel med Katrineholm, men jag har varit helt off de senaste dagarna och inte klarat av att ta tag i saker och ting, så det blev så... Får göra det bästa av situationen helt enkelt :/ Men nu ska jag försöka sluta tänka på den praktiken för det känns bara jobbigt :/



God jul fina Yvula! KRAM!

2009-12-22 @ 13:16:05
URL: http://thefoolonthehill.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad skojigt att du hittade mig på lockig.se :P Jag ville gärna svara där, men det var inte så lätt att hitta något sådant på sidan.. Det är iaf jag, så du hade helt rätt! Ska försöka komma igång under lovet, ska bli spännande att se vad som händer med mitt hår. I kombination med en klippning och lite färg kanske det blir riktigt lyckat!



Du har ju så fiiiina lockar :D



Stor "god jul"-kram! Hälsa Hampus och kissemissarna!

2009-12-23 @ 17:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0